Partena Professional: het sociaal secretariaat voor ondernemers
Een eigen zaak, een droom als geen ander. Opdat uw levensdroom niet op een flop uitdraait is het essentieel dat u zich aansluit bij een ervaren sociaal secretariaat. Het sociaal secretariaat Partena Professional waakt over de bescherming van u en uw familie en helpt u bij de optimalisatie van u inkomsten.
Ontvang een begeleiding op maat
Wie is Partena?
Partena Professional is niet zomaar een sociaal secretariaat. Door u aan te sluiten bij dit sociaal secretariaat kan u van voor de opstart van uw onderneming tot aan uw pensioen, rekenen op gepersonaliseerde begeleiding.
Wat kost een aansluiting bij het sociaal secretariaat Partena?
Hoeveel u precies betaalt als lid van dit sociaal verzekeringsfonds is afhankelijk van uw netto belastbaar inkomen, de extra verzekeringen die u afsluit en de optionele diensten waarvoor u kiest.
Vooraleer u uw beroepsactiviteit als zelfstandige kunt uitoefenen, moet uw onderneming ingeschreven worden bij de Kruispuntbank van Ondernemingen en dient u, op basis van deze inschrijving uw ondernemingsnummer te registreren, evenals het BTW-nummer dat u in de toekomst zult hanteren. De totale kost hiervoor bedraagt 142,71 euro inclusief BTW.
Een sociaal bureau zorgt ervoor dat u ten allen tijde in regel bent met uw sociale zekerheidsbijdragen. In ruil voor deze dienstverlening, betaalt u beheerskosten aan uw sociaal verzekeringsfonds. De beheerskosten schommelen tussen 3,05 en 4.25% op uw verschuldigde sociale bijdragen.
Bij Partena Professional geniet u van een uitstekende, breedvoerige dienstverlening en betaal u 4,25% aan beheerskosten.
Wat doet het sociaal secretariaat Partena?
De hoofdverantwoordelijkheid van sociaal secretariaat Partena is het afhandelen van uw salarisadministratie. Partena berekent uw loon en houdt daarbij rekening met bedrijfsvoorheffing, eindejaarspremies, vakantiegeld, etc.
Opdat u recht hebt op een uitkering in geval van arbeidsongeschiktheid, ziekteverzuim of wanneer u op brugpensioen gaat, ontfermt dit sociaal bureau zich over de inning en de doorstorting van uw sociale zekerheidsbijdragen aan de RSZ.
Niet enkel om uw salaris in alle situaties zeker te stellen, maar ook om u bij te staan met deskundig sociaal-juridisch advies, staat Partena Professional klaar voor jou.
Loonfiches, personeelsaanwervingen, ontslagen en afwezigheden van uw werknemers zijn zaken die u aan Partena over kunt laten. Als u aangesloten bent bij Partena Professional, heeft u recht op een standaard sociale bescherming voor uzelf en voor uw familie. Kinderbijslag, wettelijk pensioen en invaliditeitsverzekeringen zijn voorbeelden hiervan.
Partena geeft u de kans om aanvullende verzekeringen af te sluiten die uw inkomen beschermen en uw sociale dekking optimaliseren. Zo is er Partena Protect dat starters en zelfstandigen fiscale en juridische bescherming op maat biedt in geval van geschillen.
Optionele diensten zoals het afsluiten van een microkrediet, een autoleasing en het bijwonen van (online) infosessies, zijn slechts enkele van de vele exclusieve voordelen die u als zelfstandige geniet door u aan te sluiten bij sociaal verzekeringsfonds Partena.
Personeelsbeheer
Om uw personeelsadministratie tot een goed einde te brengen heeft u uitgebreide expertise en vakkennis nodig. Bent u hier niet zo vertrouwd mee? Partena geeft u de sociaal-juridische en fiscale bijstand die uw onderneming behoeft.
Wilt u graag tijdelijk de hulp van Partena inschakelen om op weg geholpen te worden of zou u uw personeelsbeheer graag voorgoed uit handen geven? Aan u de keuze.
Partena helpt in specifieke situaties en/of treedt op als vaste partner om uw personeelsadministratie blijvend in goede banen te leiden. Voor de loonberekeningen van uw personeel rekent u bij sociaal verzekeringsfonds Partena op een gedetailleerd en gebruiksvriendelijk online payrollsysteem.
Wilt u iemand nieuw aanwerven of ben u gedwongen om afscheid te nemen van een huidige werknemer? Partena Professional verleent u praktische ondersteuning waar het nodig is.
HR
“De juiste man op de juiste plaats”, een eeuwenoude uitspraak die heel simpel klinkt. Nochtans toont de ervaring dat dit in werkelijkheid niet altijd zo evident is. Vooral wanneer u eigenaar bent van een snelgroeiende onderneming, komt u vroeg of laat voor situaties te staan waarin u niet beschikt over het juiste personeel.
Misschien heeft u een nieuw project aangenomen dat vraagt om iemand met specifieke expertise in een bepaald vakgebied of misschien is er iemand van je personeel uitgevallen waardoor u nu met de handen in het haar zit.
Partena Professional verbetert en optimaliseert uw HR-processen waardoor u, voor elk project opnieuw, over het juiste personeel beschikt.
Aansluiten bij het sociaal secretariaat Partena: vraag uw offerte!
Om u aan te sluiten bij sociaal secretariaat Partena start u snel en eenvoudig online of gaat u langs bij één van de vele agentschappen voor een persoonlijke begeleiding. Partena Professional heeft meerdere kantoren in alle Belgische provincies.
Partena registreert jouw nieuwe zaak bij de Kruispuntbank van Ondernemingen en zorgt ervoor dat uw ondernemingsnummer geactiveerd wordt als btw-nummer zodat uw werkzaamheden binnen de week van start kunnen gaan.
Vraag een offerte aan en sluit u aan als zelfstandige.