Sociaal secretariaat notarissen: werkzaamheden en kosten

Als notaris hebt u een drukke agenda. Het is dan ook een goed idee om al het niet-notariële werk uit handen te geven. Aan het Sociaal secretariaat der notarissen (SSN) bijvoorbeeld. Zij kunnen namelijk het loonbeheer en de personeelsadministratie voor u regelen. Ontdek hier wat dit sociaal secretariaat voor uw notariaat kan betekenen.

Benieuwd naar hun tarieven? 

Ontvang een prijs op maat

Wat is sociaal secretariaat notarissen?

sociaal secretariaat notaris

Voordat u zich direct aansluit is het uiteraard handig om te weten wat het SSN precies is en waarmee deze dienst u kan helpen. Alleen op die manier kan u de beste keuze maken!

Belangrijk om weten, is dat het Sociaal secretariaat der notarissen een specifieke dienst is voor notarissen en professionals uit aanleunde sectoren. Hou er rekening mee dat er slechts één sociaal bureau bestaat dat zich specifiek toespitst op notariaten.

Andere sociaal secretariaten hanteren een meer algemene focus en zijn dus niet toegespitst op een specifieke sector. De taken die het SSN vervult, zijn grotendeels gelijklopend met deze sociaal bureaus. Met uitzondering dat ze meer kennis en expertise hebben in bepaalde materies inzake notariaat. Het betreft dan aspecten van loonbeheer, personeelsadministratie enzovoort.

Voor wie?

Het SSN is er uiteraard voor notarissen. Maar u kan ook op deze dienst beroep doen als advocaat, gerechtsdeurwaarder, apotheker en andere vrije beroepen. Ook verschillende politiek mandatarissen kunnen bij het sociaal secretariaat voor notarissen terecht.

Ontvang gratis advies

Wat doet sociaal secretariaat notarissen?

Het Sociaal secretariaat der notarissen helpt de notaris met zijn administratie. Het gaat dan vooral over loonberekening en personeelsadministratie, maar daar stopt het niet. De dienst verzorgt nog veel aanvullende taken.

Zo biedt het u ondersteuning rond sociale wetgeving en zorgt het net als de andere sociale secretariaten voor advies op maat en de afhandeling van documenten.

Voordelen

9 op 10 bedrijven kiezen ervoor om beroep te doen op een sociaal secretariaat. Dat geldt zowel voor notarissen als bedrijven in uiteenlopende sectoren (IT, consulting …). De reden hiervoor is simpel: tijdsbesparing.

De dienst helpt u namelijk met een groot deel van uw administratie via een payroll-systeem. Dat is handig! Want het zelf allemaal moet doen, kan u vaker nog veel tijd en geld kosten.

Er zijn nog tal van andere redenen om uw administratie via het sociaal secretariaat notarissen te regelen. Zoals, uw administratie op een zo professioneel mogelijke manier laten afhandelen. Het SSN is gespecialiseerd in deze taken. U kan op uw beide oren slapen. Dat is geruststelling, want een verkeerde administratie kan u veel geld kosten en dat wilt u uiteraard vermijden.

U kan rekenen op advies door een team van specialisten. Dit helpt u bij het maken van de juiste beslissingen in verschillende situaties. Een ander groot voordeel is dat u zich niet meer hoeft bezig te houden met taken waar u anders tegenop ziet. U kan zich dankzij deze dienst volledig focussen op uw professionele bezigheden. Dat komt uw zaak alleen maar ten goede!

Wat kost sociaal secretariaat notarissen?

Uw loonbeheer uit handen geven is uiteraard niet zonder kosten. De precieze kostprijs is onder meer afhankelijk van het aantal werknemers dat u onder uw hoede hebt.

Naast een vaste kost zijn er ook bijkomende kosten voor specifieke documenten. Informeer u uitgebreid en krijg zo een beter beeld van de kosten van het sociaal secretariaat notarissen.

Vergelijk gratis offertes

Kies als notaris uw sociaal secretariaat

Uw personeelsadministratie is in goede handen bij het SSN. Deze dienst is speciaal opgericht om notarissen en vrije beroepen zo optimaal mogelijk te ondersteunen. U kan rekenen op een uitstekende dienstverlening.

Dat is voor een notaris geen overbodige luxe. De medewerkers van het Sociaal secretariaat der notarissen zijn allen gespecialiseerd in de branche en hebben een grondige kennis van de complexe sociale wetgeving.

Het is juist om die reden dat dit sociaal bureau u een dienstverlening op maat kan aanbieden en garanderen. Voor een correcte opvolging van het loonbeheer en de personeelsadministratie is er dus geen betere keuze!

notaris

Waarom beste keuze?

Een doorsnee sociaal secretariaat beschikt niet over de nodige kennis en expertise die de administratie van een notariaat vereist. Het Sociaal secretariaat der notarissen kan u onder meer sectorgericht advies geven.

Bent u al aangesloten bij een ander sociaal secretariaat? Dan loont het de moeite om alsnog over te schakelen naar het Sociaal secretariaat der notarissen. Vraag advies en een offerte op maat via onderstaand formulier.

Gratis offertes
Volledig vrijblijvend
Erkende vakmannen uit uw buurt
Sociaal secretariaat - Vraag hier uw offerte
1*. Hoeveel medewerkers (inclusief bedrijfsleiders) telt uw bedrijf?

2. Beschrijf uw project

3. Voeg foto's en/of bijlagen toe (Optioneel)
Opladen
Uploading…
Done!
Error! .
Uw gegevens
Aangenaam!
Gelieve uw voornaam in te voeren
Leuke naam!
Gelieve uw familienaam in te voeren
Ziet er goed uit!
Vul een geldig e-mailadres in
Perfect, klaar voor verzending!
Vul een geldig telefoonnummer in
Top!
Voer een geldige bedrijfsnaam in
Genoteerd!
Voer een geldig adres in
Prima!
Voer een geldige postcode in
Goed gedaan!
Voer een geldige stad in
Door uw aanvraag in te dienen, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden en privacybeleid.