Sociaal secretariaat in Antwerpen
Als zelfstandige in Antwerpen is een sociaal secretariaat geen overbodige luxe. Het bespaart u namelijk heel wat tijd en zorgen. Twijfelt u nog of u zich wilt aansluiten bij een sociaal secretariaat in Antwerpen? Dan helpt onderstaande info u met het maken van een keuze!
INHOUDSTAFEL
Waarvoor aankloppen bij sociaal secretariaat in Antwerpen?
Deze organisatie handelt vooral administratieve taken af, maar regelt ook het personeelsbeleid en geeft u sociaal juridisch advies. Hieronder een gedetailleerd overzicht van de verschillende taken waarvoor u beroep kunt doen op een sociaal secretariaat.
- Loonberekening, inclusief vakantiegeld, eindejaarspremie, bedrijfsvoorheffing en andere aanvullingen
- RSZ-berekeningen, de aangifte van bedrijfsvoorheffing, de aangifte van elektronische aanwerving en uitdiensttreding en de aangifte van loon- en arbeidstijdgegevens
- Innen en doorstorten van de bedrijfsvoorheffing en bijdragen voor de Rijksdienst sociale zekerheid
- Genereren van sociale documenten, zoals loonbon, C4, administratie rond ziekteverzuim, betaald educatief verlof, arbeidsongeschiktheid, enzovoort
- Genereren van documenten en elektronische aangiften voor de overheid, zoals
sociaal juridisch advies voor de werkgever rond aanwerving, afwezigheden en ontslag
Ondernemingsloket
Het is belangrijk om te weten dat een sociaal secretariaat een heel andere dienstverlening is dan het ondernemingsloket. Het ondernemingsloket is er voor beginnende zelfstandigen. De dienst voorziet u van een ondernemingsnummer en eventuele vergunningen.
Sociaal verzekeringsfonds
Ook het sociaal verzekeringsfonds is een andere instantie. Deze dienst regelt de sociale zekerheid. Het is de schakel tussen de overheid en u als zelfstandige. In vele gevallen kunt u bij dezelfde organisatie terecht voor zowel het ondernemingsloket als sociaal verzekeringsfonds.
Sociaal secretariaat
Hoewel de aansluiting bij een sociaal secretariaat niet verplicht is, blijft het een belangrijke dienst. Als zelfstandige heeft u namelijk heel wat papierwerk. Als u dit zelf allemaal moet regelen, verliest u heel wat tijd en geld. Het is niet voor niets dat maar liefst 90 procent van de zelfstandigen zich aansluit bij een sociaal secretariaat.
Ontvang advies en vergelijk offertes
Sociaal secretariaat in Antwerpen
Het sociaal secretariaat in Antwerpen biedt een aantal interessante voordelen voor verschillende doelgroepen, waaronder starters en zelfstandigen. Ontdek hieronder wat deze dienst voor u kan betekenen!
Starters
Bent u van plan om uw eigen zaak op te starten, maar heeft u nog geen concrete plannen? Dan doet u er goed aan om zich meteen bij het sociaal secretariaat aan te sluiten. De dienst helpt u namelijk met de opstart. U vindt bij de verschillende sociale secretariaten een handig stappenplan en kan er ook altijd terecht met al uw vragen.
Zelfstandigen
Bent u reeds zelfstandig? Ook dan is de aansluiting bij een sociaal secretariaat interessant. Wanneer u met vragen zit, kunt u steeds bij deze dienst terecht. Daarnaast zorgt het sociaal secretariaat voor de berekening en inning van de sociale bijdragen.
Werkgevers
Wanneer u werknemers onder uw hoede heeft, kan het sociaal secretariaat u helpen met het outplacement van uw personeel en het verlenen van juridisch advies. Daarnaast voorziet het opleidingen en neemt het ook de payroll uit handen.
Andere vrije beroepen
Ook vrije beroepen kunnen gebruikmaken van de diensten van een sociaal secretariaat. Zo bestaat er bijvoorbeeld een speciaal secretariaat voor notarissen. Deze dienst kan u als notaris gerichter helpen met advies, tools en documentatie.
Sociaal secretariaat vinden in Antwerpen
Als u het juiste sociaal secretariaat in Antwerpen wilt vinden, dient u met een aantal zaken rekening te houden, zoals wat er precies belangrijk is voor uw onderneming, het zoeken van referenties, enzovoort.
Wat is er belangrijk voor uw onderneming?
Om het juiste sociaal secretariaat te vinden is het vooral belangrijk dat u nadenkt over wat er voor uw bedrijf primeert. Elk sociaal secretariaat zorgt ervoor dat de basiszaken uitgevoerd worden, maar ze zijn niet allemaal even goed op de hoogte van de snel veranderende sociale actualiteit.
Bovendien hebben ze een verschillende aanpak. Sommige bureaus hebben bijvoorbeeld slechts één aanspreekpunt wat het u veel makkelijker maakt. Andere zijn dan weer goed in het geven van een snelle en/of uitgebreide rapportering.
Bekijk de referenties
Het is ook belangrijk om referenties te bekijken. Vraag raad aan andere ondernemers en houd rekening met hun ervaringen. Dat maakt het u eenvoudiger om de juiste beslissing te nemen. Daarbij is het wel belangrijk dat u afweegt of de beweegredenen van uw kennissen en/of vrienden ook voor u relevant zijn. Het is namelijk mogelijk dat uw noden niet 100% overeenstemmen met die van hem of haar.
Als u niet meteen weet aan wie u deze informatie moet vragen, kunt u ook de recensies op het internet bekijken. Ook deze helpen je goed op weg bij het maken van de juiste beslissing.
Ga op onderzoek
Het is eveneens belangrijk om voldoende informatie in te winnen. Pluis de websites van de verschillende sociale secretariaten uit en kijk wat ze u kunnen bieden. Kijk ook na of ze makkelijk bereikbaar zijn.
Naast het onderzoeken van de websites is het een goed idee om de sociale media na te gaan. Zo komt u meteen meer te weten of de dienst over de nodige expertise beschikt.
Laat je adviseren en ontvang vrijblijvende offertes
Doe research: wat is het aanbod?
Research is één van de belangrijkste dingen om te doen als u het beste sociaal secretariaat in Antwerpen wilt vinden. Uiteraard blijft het belangrijk om zelf op onderzoek uit te gaan, maar om u te helpen hebben wij hieronder reeds informatie van enkele bekende secretariaten op een rij gezet!
Partena
Partena is één van de meest gekende en geliefde sociale secretariaten. Dat is uiteraard niet zomaar. Het grote voordeel van dit bureau is dat u hier één aanspreekpunt heeft, wat de zaken eenvoudiger maakt. Daarnaast beschikt het over een sociaaljuridische expertise.
Liantis
Ook Liantis is een gekend secretariaat. Deze dienst geeft u goed persoonlijk advies. De secretariaten zijn bovendien verspreid over het land. Ook als u op zoek bent naar een secretariaat in een andere regio kan u er dus makkelijk één vinden.
Securex
Securex is één van de eerste sociale secretariaten waardoor het heel wat kennis heeft omtrent het verlenen van advies en het afhandelen van administratie. Door te kiezen voor dit sociaal bureau speelt u dus op zeker.
SD Worx
SD Worx is een goede keuze als u van plan bent om internationale tewerkstelling te realiseren. De dienst kan u hiermee optimaal helpen. Doordat het meer dan 70 jaar ervaring heeft, is ook dit sociaal secretariaat een veilige keuze.
Acerta
Bij het sociaal secretariaat Acerta vindt u alles onder één dak. De dienst helpt zo bijvoorbeeld met de opstart van uw zaak. Daarnaast biedt het u HR-support en kunt u altijd rekenen op expertenadvies.
Laat u informeren en vergelijk offertes
Het is altijd een goed idee om info te vragen aan de verschillende secretariaten om nog meer op de hoogte te zijn van wat ze u precies kunnen bieden. Maar er is nog een manier om eenvoudig het beste sociaal secretariaat in Antwerpen te vinden: door offertes te laten opstellen.
Dat doet u eenvoudig op onze site. In slechts enkele minuten vergaart u de nodige informatie en prijzen van verschillende secretariaten. Op die manier kunt u ze met elkaar vergelijken waardoor u geld bespaart!