Sociaal secretariaat Securex: wat is en wat doet Securex?

Wat kan het sociaal secretariaat Securex voor u als zelfstandige of voor uw bedrijf betekenen? Heel veel! Ontdek in dit artikel wat dat is. Wil u direct advies op maat en meer weten over de tarieven van Securex. Stel al uw vragen via onze offertepagina.

Vraag een offerte

Wat is sociaal secretariaat Securex?

sociaal secretariaat securex

Securex is een van de grotere sociaal secretariaten in België en werkt voor meer dan 55.000 ondernemingen en 130.000 zelfstandigen.

Personeelsbeheer, loonadministratie, talent management en welzijn op het werk, zijn enkele van de gespecialiseerde diensten van Securex. Het kent de hedendaagse arbeidscultuur, arbeidswetgeving en fiscale regelgeving door en door. Net als alle andere sociaal secretariaten is Securex een vzw (vereniging zonder winstoogmerk).

Het bureau biedt tarieven op maat van grote, middelgrote en kleine werkgevers. Ook voor zelfstandigen, freelancers en starters zijn de tarieven op maat van de gevraagde diensten. Een vrijblijvende offerte van sociaal secretariaat Securex vraagt u eenvoudig aan via onze offertepagina.

Vraag uw offerte

Wat doet sociaal secretariaat Securex?

wat doet securex

Als werkgever hebt u vaak niet de tijd, ervaring en slagkracht om alle zaken aangaande uw personeel te beheren. Met een sociaal bureau als HR-partner bespaart u niet alleen tijd en stress, maar ook geld. Securex biedt onder meer de volgende diensten:

  • Aanwervingen (personeelsbeheer)
  • Verloningen (loonkostbeheer)
  • Alternatieve verloningen (bonusplannen, warrants, cafetariaplan enz.)
  • Vakantie en verlofstelsels
  • Juridisch advies en ontslag hantering
  • Talent management
  • Welzijn op het werk

Personeel aanwerven

Werft u voor het eerst een medewerker aan, of bent u al enige tijd werkgever? Securex sociaal secretariaat ondersteunt u volledig tijdens het rekruteringsproces. Zo krijgt u vooraf advies over uw verplichtingen als werkgever en ontvangt u een goed uitgewerkte loonsimulatie.

Securex helpt u vervolgens bij het selecteren van de juiste persoon. Sollicitanten worden beoordeeld via een gestructureerd interview en op basis van relevante simulatie-oefeningen. U kan er dus op rekenen dat de nieuwe medewerker over de juiste kwaliteiten beschikt en goed past binnen de cultuur van uw onderneming.

Loonkosten

De verloning van uw medewerkers bestaat uit verschillende onderdelen. Naast het brutoloon zijn er de verplichte sociale bijdragen (opbouw pensioen, opbouw kinderbijslag, ziektekosten), patronale bijdragen, bijkomende verzekeringen en andere wettelijke verplichte uitgaven.

Securex zorgt voor een slimme fiscale optimalisatie van het salarispakket, zodat zowel u als werkgever als uw personeel een hoger nettovoordeel behaalt.

Met assistentie van Securex kun u ook maximaal gebruik maken van de mogelijkheden tot alternatief verlonen. Beloningen die buiten het normale salaris vallen bieden vaak extra voordeel voor uw medewerkers en uw onderneming. Denk hierbij aan toeslagen, zoals een winstpremie of een loonbonus. Alternatief verlonen kan ook door voordelen in natura (bedrijfswagen, laptop, smartphone, internet, energierekening enz.) en cafetaria-regelingen of maaltijdcheques.

Personeelsbeleid

Naast het berekenen van de loonkosten en het bijhouden van de loonadministratie, kan u ook uw sociale administratie uitbesteden aan Securex. Onder meer het registreren van verlof en afwezigheden, en het bijhouden van personeelsgegevens. Securex biedt de juiste HR-software om al deze gegevens slim en efficiënt te beheren.

Enkele pluspunten van HR-tools als Officient en poweHR reporting zijn:

  • Snellere en correcte personeels- en loonadministratie
  • Naadloze integratie met uw payroll
  • Overzichtelijke HR-rapporterig

Talent management

Sociaal secretariaat Securex helpt u bij het scheppen van loopbaanperspectief en groeikansen binnen uw HR-beleid. Zo ontwikkelt u een sterk team van integere medewerkers die goed presteren.

Het sociaal secretariaat zorgt ook voor de persoonlijke ontwikkeling van uw werknemers en de ontwikkeling van hun talenten. Door periodieke coaching wordt bovendien voorkomen dat medewerkers zich vastklampen aan hun huidige functie.

Talent management is een vrijblijvende optie binnen uw overeenkomst met Securex.

Welzijn op het werk

Een veilige, gezonde en plezierige werkomgeving houdt uw medewerkers gelukkig en gemotiveerd. Welzijn op het werk zorgt ook voor toegankelijke oplossingen om absenteïsme tegen te gaan, zodat uw opdrachten geen vertraging oplopen en u niet verplicht bent om het werk te herverdelen of vervangers te zoeken.

Sociaal secretariaat Securex staat u vakkundig bij in deze missie. Aanvullend kan Securex Vitality bijdragen aan de vitaliteit en gezondheid van uw personeel. Een proactief gezondheidsbeleid, regelmatige gezondheidscheck-ups en Health coaching vallen binnen dit pakket. Vitale, gezonde medewerkers presteren beter en zorgen voor positieve energie binnen het team.

sociaal secretariaat kantoor

Aansluiten bij sociaal secretariaat Securex: vraag uw offerte

Hebt u een bedrijf, bent u een zelfstandige ondernemer (met of zonder personeel), freelancer of starter? Door u aan te sluiten bij Securex worden uw loonadministratie en personeelsbeleid een stuk eenvoudiger en efficiënter.

De kosten voor het sociaal secretariaat zijn haast altijd minder dan de directe besparingen en productiviteitsverhoging die deze dienst oplevert.

Afhankelijk van uw wensen, biedt Securex u een heldere offerte voor de verschillende diensten. Vraag via onderstaand formulier snel en eenvoudig een vrijblijvende offerte van sociaal secretariaat Securex om hun dienstverlening en tarieven te vergelijken met die van andere sociaal secretariaten.